4 dagen voor vertrek naar Gambia

4 mei 2017 - Tilburg, Nederland

We zijn weer bijna zover en vertrekken over 4 dagen weer richting Gambia.

Het is ons vorig jaar zo goed bevallen en merkte dat het echt iets voor ons was.

We konden het tijdens de vakantie al niet loslaten want er was zoveel te doen en ons zorghart werd nog sterker.

Je weet wel dat je niet iedereen kan helpen maar vooral de kinderen lieten ons niet los.

Het zijn tenslotte toch de kinderen van de toekomst en die verdienen op zijn minst goed onderwijs , goed eten en een dak boven hun hoofd.

Dus bij terugkomst is Rolf meteen vrijwilliger geworden bij http://www.gambiaforyou.com

Ik ga zoveel als het kan mee zwaar tillen kan ik niet maar wel zorgen dat er koffie of thee met een worstenbroodje is voor de mensen die hun goederen komen brengen.

En natuurlijk is het er altijd gezellig .

We zijn dit jaar begonnen met nog meer te verzamelen om op te kunnen sturen.
Zo hebben we ook al wat dozen kunnen opsturen naar Ouimie en haar kinderen zodat ze wat extra kan bijverdienen voor de huur te betalen.

Ouimie is een vrouw die we in November hebben leren kennen en die met haar 4 kinderen in een leegstaand winkelpand woonde.

Ze had daar helemaal niets en sliep met haar 4 kinderen op de stenen vloer in een pand wat stonk naar katten urine.

Van  http://www.gambiaforyou.com hebben we toen matrassen gehad zodat ze in ieder geval niet meer op de stenen vloer hoefde te slapen.

We wisten voor dat we weggingen dat ze er waarschijnlijk uit zou moeten omdat de winkelpanden werden opgeknapt om weer verhuurd te worden.

Normaal geven wij nooit geld maar deze keer konden we het toch echt niet laten.
Oumie stond op straat en had nu ook geen onderdak meer met haar kinderen .

Dus zijn we na gaan denken wat nu.

We hebben via King die we met Wim en Anita hebben leren kennen gezorgd dat er 200 euro kon worden overgemaakt om de huur te betalen.

Oumie heeft nu dus een huis en hoeft niet op straat te leven.

Van het resterend geld heeft ze fruit voor haar staaltje gekocht en haar jongste kind naar school kunnen doen.

Volgende week kunnen we dus haar nieuwe huis gaan bekijken en zelf zien hoe het nu met haar gaat.

De mensen om ons heen hebben ons heel erg geholpen met kleding , schoenen , kaarsen, laptops enz.

En niet te vergeten van 2 van mijn collega's schoolgeld voor 1 jaar voor 3 kinderen en een gift van 200 Euro voor rijst te gaan kopen.
Rolf zijn collega's hebben nog steunkaarten gekocht zodat een kind voor 10 euro een heel jaar eten krijgt op school.

Vooral collega's van Rolf en mij hebben zich enorm voor ons ingezet waar voor we dan ook heel erg dankbaar zijn.

In eerste instantie was het niet de bedoeling om weer een blog te gaan maken.

Maar kreeg toch van een aantal mensen de vraag het weer te gaan doen.

Maandag gaan we onze Gambiaans simkaart weer gebruiken en eens testen hoe het met de verbinding zit en of onze wifi een beetje werkt.

Deze keer hebben we niet voor een hotel gekozen maar voor een appartement tussen de lokale mensen .

Ik zal er een paar leuke foto's van plaatsen want het is best luxe hoor .

Ik zeg tot snel en jullie lezen wel wanneer we een goede internet verbinding hebben  en weer met ons mee op reis kunnen:-)

1. Corry:
    4 mei 2017
    Heel veel succes met jullie goede werk, wat zullen jullie toch weer heel veel mensen blij maken. Probeer er ook n beetje van te genieten ,veilige reis en tot horens
  2. Sandra:
    Dankje Corry .
    Genieten gaan we zeker doen !!!
  3. Bernadette Tuerlings:
    Hoi Sandra en Rolf,

Wat jullie daar doen heb ik geen woorden voor, zo bijzonder.
    Wens jullie een hele goede reis en geniet daar weer van alle mensen en kinderen.
    Have fun
  4. Marvis ercicia:
    4 mei 2017
    heel veel plezier en geniet van alle kinderen.
  5. Sandra:
    Dankje Bernadette .
    We gaan er weer van genieten en je hoort straks alle mooie verhalen wel weer .
  6. Sandra:
    Dankje Marvis .
    We gaan daar zeker genieten dat gaat wel weer lukken .