Dag 9 Gambia

12 november 2016 - Busumbala, Gambia

Vanmorgen noodgedwongen tot 13.00 niets kunnen doen , want het is hier cleaningday.

Dan mogen er geen auto's op straat omdat alles schoongemaakt moet worden zo ook het onkruid tussen de steentjes bij het hotel ,

De mannen links en de vrouwen rechts goh wat een karwei in die brandende hitte.

Om 13.00 naar Anita en wim gelopen het was maar goed dat Rolf wat balonnen in zijn tas had want we kwamen weer genoeg kinderen tegen.

We zijn eerst richting de Kairaba supermarkt gegaan om wat drnken en chips te kopen.

Daar wat rondgelopen en alles gevonden wat we nodig hadden en kwamen we op de taartjes afdeling terecht.

Natuurlijk wou Rolf wel een gebakje dus even met zjn 4ren een gebakje gegeten.

Nu gingen we op weg aar een Gambiaanse familie waar wat kleding naar toe moest worden gebracht naar Wimking en kleine anita hahahaha.

Wij hadden wat babykleding meegenomen omdat er ook een meisje geboren was van nu 1 maand oud.

Aangekomen bj de familie in Busambala stonden de kinderen al te wachten.

De kleding aan Wimking en kleine Anita gegeven en ze waren er weer erg blij mee , de moeder ging ondertussen de baby halen en mijn god wat was het een schatje.

Odertussen even bijgekletst met de vrouw en de kinderen hadden nu allemaal een ballon.

Bij 1 jongetje was zijn ballon geknapt en zijn oogjes werden steeds vichtiger maar gelukkig waren er nog reserve.

Anita heeft ons nog rondgeleid in het huis en dan kijk je wel je ogen uit hoor.

Het was ook weer indrukwekkend om te zien dat mensen zo nog kunnen leven , maar meteen kan je ook denken ze hebben wel een bed dus dat is al luxe.

Daarna doorgereden naar Serekunda omdat we nog geld moesten wisselen , voor we daar waren was een heel avontuur .

Zandweggetje in zandweggetje uit oeps 1rchtingsverkeer maar we hebben onze plaats van bestemming bereikt.

Anita en ik zijn vast op een terras gaan zitten en Wim en Rolf zijn ged gaan wisselen.

Het terras is op een heel druk kruispunt en altijd is er genoeg te zien en dus lekker mensen kijken en prberen wat te fotograferen wat niet altijd meevalt.

Al met al weer een mooie dag en vanavond nog uit eten in Senegambia .

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerda geerings:
    12 november 2016
    Ik vraag me af is het wel veilig daar als toerist de mensen daar zijn arm vind het wel geweldig van jullie
  2. Sandra:
    12 november 2016
    Het is hier heel veilig Gerda.
    De mensen zijn heel dankbaar hier.
    We zijn van de week zonder mannen de markt op gegaan , en heb me geen seconde onveilig gevoeld en werden niet lastig gevallen.