Dag 6 Gambia

9 november 2016 - Serrekunda, Gambia

Vandaag na het ontbijt eerst weer even een heerlijke strandwandeling gemaakt.

Rond 10.15 bij het huisje van WIm en Anita aangekomen en daarna meteen door naar de opslag van http://www.gambiaforyou

Om daar te komen was een hele ervaring want er waren Gambianen onderweg voor de verkiezingen.

Ik heb nog nooit zoiets gezien bussen vol met mensen zelf de daken zitten vol en ze hangen met hun benen buiten boord.

Harde muziek en geschreeuw naar de mensen op straat , er kwam geen eind aan.

Gelukkig hadden we King bij die wel een binnenweg wist om zo op onze bestemming te komen want rechtdoor rijden mocht niet en was niet veilig.

Aangekomen bij de opslag en even daar gepraat en ons zelf opgesplitst .

Wim is met Rolf en King naar Baflotow ( geen idee of ik het goed schrijf) gegaan om wat bij het huis te gaan werken.

Anita en ik zijn samen met iemand ander waar ik de naam niet meer van weet naar 2 projecten gaan kijken van http://www.gambiaforyou .

Anita mag deze blog straks aan gaan vullen met namen en plaatsen die ik niet meer weet

Eerst gingen we op weg naar een oude man waar het dak van zijn huis was ingestort door de regen.

De organisatie heeft er voor gezorgd dat deze man weer eeen nieuw dak op zijn huis had .

Samen hebben we daar even rond gekeken en gekeken hoe het er nu uit zag.

Anita was haar camera vergeten dus ik heb geprobeerd in de kleine ruimtes wat foto's te maken van hoe het er nu uit zag.

We zijn ook nog samen met de oude man op de foto gegaan en probeerde erachter te komen hoe oud hij ongeveer was , maar vaak weten ze dat zelf niet eens.

Anita had nog een tas met kleding voor de kinderen achter gelaten en we gingen op pad naar het volgende adres.

Dat was ook weer een hele beleving .

Nog maar net op weg en uit het niets kwam een auto keihard op de rem maar helaas niet hard genoeg.

Wat was het een sensatie die Gambianen die dan te keer gaan schade kapotte bumper , koplamp en knipperlicht.

Na de sensatie verder richting project 2.

Er was aan de organisatie gevraagd of ze wilden gaan kijken bij een huis waar brand was geweest en of ze daar iets voor konden betekenen.

Er was een flinke brand geweest en het dak was bijna helemaal afgebrand en de muren waren ook zwart geblakerd.

We hoorde dat er wel een soort brandweer was geweest maar helaas deze had geen water bij.

Daarna zijn we afgezet in Senegambia en hebben Anita en ik een cappucione met een heerlijk stuk appeltaart op.

Anita had nog iets leuks in petto en nam mee mee in een lokale bus naar de markt van Serekunda.

Wat een mooie rit het busje begon te rijden met de schuifdeur nog open en om de paar meter stapt er een gambiaan in of uit.

Onze chauffeur nam het allemaal niet zo nauw met als gevolg aan de kant gezet door de politie.

Na een flinke scheld partij van de agent tegen de chauffeur mochten we weer doorrijden.

Aangekomen op de markt van Serekunda en daar heeft Anit me van alles laten zien.

Het was heel bijzonder en ik keek mijn ogen uit helaas heb ik geen foto's genomen omdat het er erg druk was .

Wat me wel op viel is dat we totaal niet lstig gevallen werden terwijl we daar toch als enige blanken op de markt liepen.

We zijn nog even wat op een terras gaan drinken voor we terug gingen naar Bakau.

We zaten er nog aar net en daar kwam heel de hele bups met auto's , busjes en motors aan waardoor we s'morgens oom al vast zaten.

Dus zijn we maar wat langer blijven zitten tot de grootste drukte voorbij was.

Anita kwam een bevriende Gambiaan tegen die voor ons een taxi heeft geregeld dus op naar Bakau.

We waren nog maar net op weg toen voor ons een auto bijna een motorrijder omver reed.

Ik moet eerlijk zeggen met Anita alleen op pad is pas echt een avontuur

Heb echt genoten van deze dag vol met avonturen maar het was nog niet afgelopen.

Rolf heeft de sleutel van de hotelkamer op zak en het duurt nog ong 2 uur voor hij terug is ,dus ik moest nog ff wat regelen .

Maar gelukkig heb ik een reserve sleutel kunnen regelen en zit nu na te genieten van deze dag.

De verhalen van Rolf hoor ik straks nog en dan laat ik hem hieronder zijn belevenissen nog aanvullen.

1. Gerda geerings:
    9 november 2016
    Wat een avontuur zit gewoon te genieten en o wat heb ik het hier goed
  2. Sandra:
    9 november 2016
    Fijn om te lezen dat je met ons mee aan het genieten bent Gerda.
    In Nederland hebben .
    Iedere dag is hier bijzonder en emotioneel.
  3. Betty Bul:
    10 november 2016
    Jullie gaan lekker , blijf vooral genieten
  4. Sandra:
    11 november 2016