Dag 29 Gambia

2 december 2016 - Bakau, Gambia

Vandaag de laatste dag van onze vakantie om 12.20 worden we opgehaald om richting het vliegtuig te gaan.

Eerst even ontbeten en weer richting kamer van de verkiezingen hadden we nog niets gehoord.

Op weg na de kamer kwamen we de schoonmaker tegen en die wist ons te vertellen dat de oppositie had gewonnen maar dat de President weigerde om weg te gaan dus spannend en kunnen we vandaag wel vertrekken.

Om 12.20 met de bus vertrokken en de gids had de mededeling dat de President had toegegeven dat hij heeft verloren en de oppositie zou gaan feliciteren.

Onderweg naar het vliegveld kreeg je kippenvel , het werd steeds drukker op straat het nieuws kwam zachtjes aan naar buiten.

Er kwamen steeds meer mensen op straat die stonden te dansen en te juichen, het was een mooi en gezicht al die blije mensen.

Ondertussen werd ons al verteld dat we moesten kijken hoe het inchecken gin gebeuren en of de computers het wel deden , want het internet was nog niet stabiel en misschien moest alles wel handmatig gebeuren.

Al met al viel dat best mee en ging het vrij vlot .

Om 16.40 gaan vliegen maar helaas dit ging ook op de terug weg niet lukken.

Gelukkig konden we buiten zitten op het vliegveld van Gambia maar of dit nu lekker was met 37 graden en je wil naar huis.

Om 17.00 uur gingen we dan eindelijk vliegen en kregen we de reden te horen.

Op de Kaapverdische eilanden was een Amerikaans legervliegtuig geland wat moest tanken.

Maarja het is ook maar een eiland en zoveel kerosine is daar niet aanwezig.

Dus de tankwagen is 3 keer het eiland op gegaan om kerosine bij te halen voor dit vliegtuig.

Ivm met het slechte internet verkeer was er geen contact mogelijk.

Eindelijk gingen we dan op weg naar huis en om 01.30 waren we eindelijk op Amsterdam.

Bij aankomst een rondje schiphol gelopen want onze bagage band was natuurlijk helemaal aan de andere kant van schiphol :-)

0m 03.30 zijn we dan eindelijk thuis en kunnen we gaan slapen.