Dag 28 Gambia

1 december 2016 - Bakau, Gambia

Het is de dag van de verkiezingen in Gambia en we hebben het advies gekregen vandaag binnen en rondom het hotel te blijven.

Er zijn toch wat spanningen die we de afgelopen tijd al hadden gezien tussen de President en de oppositie.

We zijn lekker aan het strand gaan liggen en hebben lekker genoten.

Rond 17.00 uur waren we op de kamer en hebben even BVN zitten kijken en bij het Belgisch journaal kwamen we erachter waarom we geen internet en telefoon hadden .

De President had alle contact met de buitenwereld afgesloten zodat er niets naar buiten kon komen.

Toch maar even net buiten het restaurant wat gaan eten bij Happycorner.

Er waren wat Gambianen op de hoeken van de straat die alles bij hielden of alles rustig bleef .

Onderweg terug naar het hotel stond erbij een ander hotel een tv buiten waar de telling al druk bezig was en bleek dat de oppositie aan de winnende hand was.

Op naar bed en morgen afwachten wat er gaat gebeuren en op naar huis.