Dag 22

2 oktober 2015 - Gili Trawangan, Indonesië

Vanmorgen al weer vroeg wakker en lekker op het terras gaan zitten.
na een paar minuten kwam er een mederwerker van Indigo Bungalows vragen of we al ontbijt wilde hebben .
toen ik dit boekte stond er geen ontbijt bij dus een leuke verrassing.
we kregen een keuze menu ik lekker een pannenkoek met banaan en een schaaltje vers fruit , Rolf toast met 2 eieren en ook versfruit.
Dit alles werd netjes op ons terras neer gezet en dus lekker buiten zitten ontbijten.
Rond 09.30 naar de hoofdstraat gefietst om nog even water voor op de boot te halen .
Ik zag daar ook snorkels en dacht zal ik het doen of niet??
Toch maar 1 gekocht want was best nieuwschierig en dacht stel dat ik het wel wil moet ik zo'n leensnorkel pakken die de halve wereld al in zijn mond heeft gehad.
om 10.30 vertrokken we naar de eerste snorkel plek bij Gili Trawangan , nu moest ik beslissen.
Ik dach ik probeer het gewoon als blijkt dat ik niet durf ga ik gewoon terug.
Daar ging ik dan als de dood voor vissen het water in ik zorgde wel dat ik bij Rolf in de buurt bleef.
Nou ik zal zeggen het was ff eng omdat ik dit nog nooit had gedaan maar wat waa het prachtig en heb meteen een half uur gesnorkeld.
weer de boot in voor de stweede stop bij Gili Meno waar we schildpadden zouden zien.
Ik ben er gewoon weer ingegaan want dit wilde ik dan zeker nie missen.
De zee was hier niet zo rustig en vond het ook wel moeilijker , maar ik heb een schildpad gezien echt heel prachtig.
Rolf heeft het goed kunnen filmen dus thuis nog eens goed bekijken.
Daaarna door gevaren naar Gili AIr om te gaan lunchen.
Na de lunch de laatste stop bij Gili Air hier heb ik maar even gesorkeld , maar ik heb het dan toch echt gedaan vandaag .
Om 15.00 waren we weer twrug en zijn naar het hotel gefietst , godsamme wat hebben wij ondertussen een hekel aan die pokke fietsen.
Harde zadels geen remmen en over de wegen maar niet te spreken hahaha.
Om 19.00 weer op de fiets naar de hoofdstraat om te gaan eten.
Vister had ik op het plein al allerlei kraampjes van lokale mensen gezien dus daar maar eens gaan kijken.
Daar aangekomen was het nog grootser dan ik dacht een wir war van kramen met van alles te eten , jij wijst het aan en word voorje in een rieten mandje gedaan en afrekenen en klaar.
Je kon het zo gek niet bedenken alle soorten vissen , kreeften , vlees en kip ik weet gewoon bijna niet wat te kiezen.
Ook een kraam met allerlei soorten gebakje , cake noem maar op goh wat zou ik dara nu van gaan pakken.
Na het eten wat drinken gehaald en nu lekker met een biertje op ons balkonnetje.

Proost !!!!