Dag 21

1 oktober 2015 - Gili Trawangan, Indonesië

Vandaag is het dan eindelijk zover we vertrekken naar Gili Trawangan.
De taxi zou ons tussen 07.30 en 8.00 ophalen.
Maar om 08.20 nog geen taxi en ik word ongeduldig en ben bang dat we de boot gaan missen want die vertrekt om 10.00 en is een uur rijden naar Padang Bay
Rolf toch maar even laten controleren of hij nog wel komt , het hotel had gebeld en hij was onder weg.
Rond 08.30 was de taxi er dan eindelijk en kunnen we eindelijk vertrekken.
Ik had nogal wat horror verhalen gehoord over de bootreis dat hij heel lang duurde , en dat het echt zwaar was op de open zee.
2 dagen geleden hebben we dan ook overal geinformeerd en hebben de goedkope boottochten niet geboekt.
Nou onze reis viel dus reuze mee en met dit soort dingen blijkt dus goedkoop is duurkoop.
Voor de zekerheid had ik wil reis ziekte pilletjes gehaald , want de boot word ik altijd misselijk.
Na 1 uur en 15 minuten waren we al in Lombok het ging echt snel daarna een stop naar Gili Air en als laatste Gili Trawangan.
Ineens waren we er dan goh keek mijn ogen uit hier.
Nu nog op zoek naar vervoer naar het hotel aangezien hier geen gemotoriseerde voet tuigen zijn moesten we even zoeken hoe nu verder.
En ja hoor gevonden we moeten op zoek naar een ezel met wagentje erachter .
We hadden een halte gevonden waar we even 5 minuten moesten wachten.
Daar kwam dan eindelijk onze ezel aan nu hopen dat de jongen oom weet waar ons hotel is.
Het was een leuk ritje hij wat een ervaring maar erger nog wat een wie war van straatjes ,
Gelukt ons hotel is gevonden nu inchecken en dan de omgeving verkennen en het belangrijkste de weg terug vinden.
We zijn beland in Indigo bungalows en het ziet er erg leuk uit.
Na even wat roepen en zoeken kwam daar eindelijk de eigenaar en hij verteld ons dat we hut 5 krijgen , deze is net nieuw en ziet er super uit.
Het is ook weer een soort exclusieve hut met terras mooi hoor.
Ik dacht eigenlijk dat het fout was hut 5 met sleutel 6 ??
De eigenaar had hier een simpele oplossing voor , de mensen verliezen de sleutelhangers nog wel eens.
Dus hut 5 heeft sleutel 7 hut 7 heeft sleutel 1 en ga zo nog maar even door.
Nu nog terug bij het begin komen geen probleem fietsen kunnen we hier ook gewoon .
huren.
Dus hup op de fiets de weg zoeken , al met al viel dat best mee er hadden het zo gevonden.
Ik keek echt mijn ogen uit wat was het hier bruisend , gezellig en leuk.
In eerste instantie zouden we naar Gili Men gaan omdat het daar rustiger is , maar km had nu al geen spijt.
Hier even rondgekeken en daarna de weg terug weer zoeken.
De eigenaar had wel gezegd dat ik maar 1 rem had maar nope ze doen het allebei gewoon. Niet , knijp mezelf suf om te kunnen stoppen.
Rond 16.00 zijn we weer terug gegaan om een snorkeltrip voor morgen te regelen.
Ik heb dit nog nooit gedaan meg mijn fobie voor vissen , maar wil het echt eens proberen.
Morgen gaan we dus van 10.30 tot 15.00 snorkeken bij Gili Men , Ging Air en Gili Trwangan.
Of km het ook ga doen dat zie ik morgen wel.
Rolf had een leuk idee een stuk verder fietsen pfff wat niet niet meevalt op die dingen kun je op een bepaald punt de zon mooi onder zien gaan.
Daar aangekomen zag het er echt gezellig uit .
Een hoop zitten zakken en ovetdekte hutjes met kussens en een tafeltje , daar in zij. Wij heerlijk on der uitgzakt naar de zonsondergang gaan kijken.
Dit was ook weer heel leuk wat eten en drinken erbij en wij vermaakte ons prima.
Nu weer op weg naar de hoofdstraat om te kijken of we nog ergens wat konden drinken.
Eerst ergens beland met live band maar dat was een beetje te voor ons.
Servet op mijn schoot en geen kans om mijn biertje bijtevullen zelf dat kwamen ze voor je doen.
Dat bleek later ook wel uit de rekening dat zat erbij voor die prijs.
Dus weer een stukje verder kijken .
Onderweg hoor we een reggae band wat jammen dus daar onze fiets maar gestald en lekker nog ff daar gekeken.
Daarna terug naar het hotel de zoekticht word steeds lastiger want ondertussen is het pikdonker en wij hebben geen licht op onze fiets .
Nou daar zitten die ezels niet mee die zie en gewoon voorbij en Jan probeert op je fietsje zonder rem en licht op de weg te blijven.
De hoofdstraat was nog verlicht maar dat geld dus niet voor de oveige straatjes.
Wat was dit een fantastische dag en ben achteraf blij dat we hier naar toe zijn gegaan.
Morgen hopelijk weer zon geweldige dag en gaan we nog meer van het eiland verkennen.
Er zijn hier zoveel leuke winkeltjes waar ik nog wil nog wil gaan kijken.
De buit van vandaag een paar nieuwe Havaianas slippers en een nieuwe hoed.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade