Dag 17

27 september 2015 - Lovina, Indonesië

Vandaag gaan we weer van het Noorden terug naar het Zuiden.
Na een sllechte nacht met veel muggen en luidruchtige Chinezen , gast om 04.30 de wekker.
Om 05.30 komt de Visser ons ophalen om naar de zee te gaan om dolfijnen te kijken.
Daar aangekomen moesten we op een ander stel wachten ,maar die lagen nog heerlijk te slapen.
Wat een geluk weer lekker het visserssbootje voor ons zelf.
Om 05.30 de zee op het was nog niet heel druk en na 20 minuten zagen er de eerste dolfijnen al.
Het werd al maar drukker dat wad al een spektalel op zich wel 100 bootjes op de zee voor de dolfijnen.
Dit is zo moeilijk uit te leggen maar het was heel bijzonder al die bootjed.
Steeds als een boot de dolfijnen weer zag gingen alle boten erop af.
Onze visser deed dat vaak niet met als resultaat de dolfijnen vlak voor ons.
Na anderhalf uur zijn we met het bootje bij het hotel afgezet.
We zijn weer een mooie bijzondere ervaring rijker.
Nu ff ontbijten en om 20.00 komt de taxichauffeur ons weer ophalen.
De eerste stop was om 10.36 bij Mayong village een mooi uitzicht over het rijsttetras.
Na nog een uurtje rijden de volgende stop om 11.25 in Asah Gobleg.
Een mooi uitzicht over de bergen , ik dacht tenminste dat dat alles was.
In mijn oog hoek had ik wel iets gezien waarvan ik dacht dat er 2 dingen van plastic aan een stokje hingen.
Ik dacht ja zal wel bleken het 2 vliegende honden te zijn haha.
Rolf natuurlijk helemaal hiep er de piep want je mocht er mee op de foto.
Het was wel heel bijzonder om te zien , maar daar bleef het niet bij.
Daarna kwam er nog een leguaan en een slsng van 30kg tevoorschijn.
Rolf vond het super en ik maak de foto's wel.
De volgende stop was een grote fruitmarkt niet wat banaantjed dragonfruit en papaya gekocht om even wat lekkers tussendoor te eten. Volgende stop de Pura Ulun danu Beratan Temple om 12.00
Ook weer bijzonder om te zien.
De volgende stop de vrouw en dochtertje van de taxichauffeur weer ophalen in het dorpje Apuan.
Ze had nog een cadeautje meegebracht van naar moeder een grote zak vers gemalen Balinese koffie voor ons.
Daarna doorgereden naar Billiys terras met uitkijk over
De rijstvelden.
En geloof het of niet hier regende het echt hard.
Even wat gedronken om weer verder.
De volgende stop het Bali butterfly park in Wanasari
Net burgersbush maar dan echt ;-)
Hier waren hele mooi grote vlinders
In een aparte ruimte kon je vlinders op je laten zetten , dat wilde ik natuurlijk wel.
Daarna door boor de laatste stop van vandaag de Tanah Lot Temple.
Eerst een eindeloze straat van winkels en dan pas de Temple.
Deze tempel ligt helemaal in de zee , maar nu wad het eb dus konden we er naar toe lopen.
Je kon een klein stukje de tempel op maar dan moest je jezelf we laten zegenen met Holy water.
Dus doen we dat maar eerst je handen en gezicht met het water uit de bron doen daarna werd je gezegend en kreeg je rijstkorrels op je hoofd en dan een verplichte donatie.
Was een mooi ervaring om dit ook weer eens mee te maken.
We konden blijven tot de zonsondergang, maar hebben dat deze keerniet gedaan.
Het was een lange dag met veel rijden en der terug rit naar het hotel was ook weer anderhalf uur.
We waren blij dat we om 19.00 weer terug waren zijn wat gaan eten en zijn al om 21.00 gaan slapen.
Wat was dit ook weer een prachtige dag net zoals alle anderen tot nu toe.