Dag 13 Gambia

16 november 2016 - Bakau, Gambia

Vanmorgen Kwamen Sullyman en Sullyman ons om 08.15 bij het hotel ophalen.

De ene gaat rijden en de ander is de gids.

We hebben ook een doos met kleding , balonnen en asperine meegenomen voor onderweg.

Eerst nog even Anita en Wim opgehaald bij het guesthouse en op naar de houtmarkt in Brikama.

Aangekomen in Brikama rondgelopen op de houtmark daar stond ook een doofstomme jongen die Wim en Anita al kende.

Vol trots liet hij de foto' s in zijn shop zien met Wim , Anita en Marcoen.

Ik kon het natuurlijk niet laten om bij hem wat voor de kinderen te kopen.

Weer verder op weg naar de tuinen van de President in Kinalai gegaan.

Onderweg nog even gestopt om kleding uit te delen.

Aangekomen bij de tuinen echt bijzonder was het niet we konden nog wel kaartjes kopen voor een dierenparkje , maar Anita was er al eens geweest en vond het niet de moeite waard.

We zouden wat zielige beesten in een kooi zullen ien , dus besloten om dit niet te gaan doen.

Hup weer verder en onderweg nog waat kleding en balonnen uitgedeeld.

Hoe verder onze reis volgde hoe warmer het ook werd , de snoetepoetsers van Rolf zijn dan ook heel erg welkom.

Rond 14.00 aangekomen in Tendaba waar we wat gingen eten ,Knoflookbroodmet soep, echt knoflookbrood met stukken knoflook echt lekker.

Daarna na onze kamers gegaan het zag er sober uit net een cel , maar  alles wat we nodig hadden was aanwezig.

Behalve de stroom nog niet , want die gaat pasaan als het donker word.

Wim ging even rusten en Rolf , Anita en ik  gingen even op verkenning.

Bij het lunchen had ik al een boom zien staan met een mooie tekst

The find your soule tree moest meteen aan mijn vader denken.

Dus tijdens de wandeling besloten een beetje van de as hier uit te strooien.

Een klein beetje as op mijn hand gedaan en zachtjes bij The find your soule tree uitgeblazen.

Het was mooi emotioneel en mijn hand werd warm , dit was een mooi moment op een erg bijzondere plek.

We zijn langs de rivier The Gambia gaan lopen en kwamen ineens in een compound terecht.

Anita en ik werden uitgenodigd door 2 vrouwen om de was te doen het werd een heel leuk geprek en wehebben uitgelegd hoe wij het doen.

De vrouwen lagen in een deuk en besloten zelf de was maar te doen.

Terug gekomen bij de kamers maar nog steeds gee stroom , maar ach douchen met een zaklamp kan ook gewoon.

Na het douchen met zijn we nog eens met zijn allen gaan lopen.

Langs het strand waren veel kinderen aan het spelen  voetballen en zelfs zaklopen.

We kwamen dezelfde vrouwen van de was weer tegen en vroegen of de was al klaar was, de vrouwen vonden het geweldig en lagen weer dubbel.

Daarna lekker gaan eten en vroeg naar bed want hwt was een hel erg lange dag.

Slapen was niet zo'n succes want dankzij de waaier was het snikheet maar we hebben het overleefd.

Op naar morgen naar een nieuwe dag met nieuwe avonturen