Dag 9

19 september 2015 - Nusa Dua, Indonesië

Vandaag pas om 13.00 vertrokken.
De eerste stop was een strand in Nusa Dua Peninsula Island.
Het was leuk maar niet echt prachtig .
Veel dure hotels maar tijdens onze wandeling daar zagen wij in de bosjes over hele grote ratten.
De mensen van het dure Mercure hotel lagen lekker te zonnen , maar wij hadden de andere kant gezien brrrr
Nusa Dusa is ook heel modern en trok ons minder aan.
Op naar het 2 de strand Padand Padang.
Het was even zoeken hoe we er moesten komen.
Een trapje naar beneden en daar zaten wat apen.
Nog steeds zoekende en rechts van ons zagen we een spleet in de rotsen , dus de andere mensen maar gevolgd.
Het was best een nauwe spleet en je kon er net door heen maar de veraasing was dat je ook tegenliggers had met surfplank en al.
Dus goed aan de kant tegen de rots gaan staan en alles komt goed.
Eenmaal door de spleet nog 1 trap naar beneden.
Wat we toen zagen was adembenemend het was alsof we in de film The Beach waren terecht gekomen.
Ik heb echt nog nooit zo iets moois gezien .
Daar even wat rondgelopen en mooie foto's gemaakt.
We hadden ook wat lokale eettentjes gezien aan het strand , een beetje eng maar de verleiding was niet te verstaan om ook bij zoiets eens te gaan eten.
Het zag er nou niet bepaald mooi uit maar iedereen zat daar te eten , dus de gok maar gewaagd we hebben genoeg pillen bij ;-)
De kokkin liet zich niet op jagen en ging op haar gemak ons eten klaarmaken , en de volgende klant moest gewoon wachten tot ze klaar was.
Het eten was in 1 woord geweldig zeker als je straks je foto's kijkt en ziet waar en met welke middelen het is klaargemaakt.
Na deze bijzondere ervaring de klim weer terug op zoek naar de taxi.
Nu gingen we op weg naar de Uluwatu tempel om daar naar de zonsondergang te kijken.
Deze tempel is echt adembenemend en ligt boven op een klif.
Ik durfde niet helemaal naar boven maar ben toch weer een heel eind gekomen , ook hier weer fantastische foto' s gemaakt.
Om 17.00 moesten we weer bij onze taxichauffer zijn want die ging voor ons in de rij staan om de kaartjes voor de Kecak dans te kopen.
Daarna zijn wij verder naar boven gelopen om vanaf de Tribune de zonsondergang te gaan bekijken.
Net voor de zon helemaal onder ging begon de Kecak Dans.
De mannen die opkwamen begonnen te zingen met alleen de woorden Tak Tak verder komt er geen muziek aan te pas.
Het verhaal was ook prachtig.
Daarna eten bij een visrestaurant aan de zee , op zich een mooie ervaring maar was meer een vreetschuur.
Onze chauffeur had ons al verteld dat de vis per 100 gram betaald moest worden.
Dus wij hebben voor de zekerheid saté genomen .
Het was ook weer een mooie ervaring maar was deze x niet aan ons besteed.
Al met l hebben we weer een geweldige dag gehad en weer heel bijzondere dingen gezien en zijn weer een ervaring rijker .