Dag 10

20 september 2015 - Tabanan, Indonesië

Vanmorgen al om 06.00 uur op 07.00 ontbijten want om 08.00 vertrekken en op excursie gaan van het boerenleven.
Het was een lange rit er naar toe en hadden geen idee wat we moesten verwachten.
Er was ons verteld dat we per fiets naar beneden zouden gaan , maar we gingen er gewoon met de auto heen.
Ik vond dat niet zo erg het is hier veel te heet om te fietsen.
aangekomen in het dorp Taman Sari Buwana werden we verwelkomd door 1 van de dorpsbewoners die ons ging rondleiden.
We begonnen bij de school dat en hebben uitleg gehad hoe het laten daar gast .
Daarna verder het dorp in om met bladeren te vlechten .
Ik was daar niet zo'n ster in daar in tegen ging het Rolf beter af ;-)
Ik kreeg onder tussen een tabaksblad om op te kauwen , beetje eng maar heb het toch maar gedaan.
Rolf kreeg een soort pruimtabak aangeboden maar heeft het niet gedaan ik ook niet het zag er echt smerig uiit , en heel je mond kreeg een rode kleur.
Verder voor een rondleiding van de buiten keuken en de familie tempel.
Daarna verder na het volgende knutsel project weer iets voor Rolf .
Ondertussen werden er 2 hanen losgelaten voor een gevecht.
Dat is niet echt mijn ding maar hier is dat normaal.
Toen kregen we allebei een hoed en een stok want er gingen het rijstveld in.
Rolf wou ook rijst planten zijn benen werden ingesmeerd en kreeg een sarong aan
Hij vond het echt geweldig om te doen.
Verder gelopen de jungle in en heerlijk verse kokossap en kokosnoot gegeten.
Ondertussen ging de 74 jarige man van de kokosnoten even laten zien hoe hij de boom in klom.
Het zag er makkelijk uit maar iedereen die het ook probeerde lukte het niet.
Dus liet de man nog maar een keer zien hoe het dan wel moest.
Daarna doorgelopen en kregen we een bakje met casave en kokos.
Nog een stukje verder en mochten we plaats nemen voor de lunch.
Het was een echte Balinese maaltijd met ondertussen een Balinese dans van 2 kinderen uit het dorp.
Het was een leuke ervaring om een dag mee te kijken in het boerenleven van deze dorpsbewoners.