Dag 4 Gambia

7 november 2016

Vanmorgen zijn we naar het ontbijt een mooie strandwandeling gaan maken.

Om 10.30 zijn we vertrokken om onze dozen op te halen bij http://www.gambiaforyou.

Het was echt mooi om onze opgestuurde spullen zelf op te kunnen halen in Gambia.

De Gambianen die voor de stichting werken zijn echt zo lief en dankbaar ,het was een mooie ervaring.

Daarna zijn we doorgereden naar het huis da Wim en Anita hier aan het bouwen zijn.

Onderweg naar het huis stonden heel veel kinderen naar ons te zwaaien en te roepen.

Op weg naar het huis moesten we nog even stoppen en komen er meteen kinderen op je af.

Er liep 1 jongen met een beperking op ons af hij wou heel graag op de foto.

Ik had de foto gemaakt maar hij wou nog liever samer met Rolf op de foto , hij stond helemaal te glunderen.

Aangekomen bij het huis stonden de buurkinderen al te wachten en bleven gezellig bij ons in de buurt.

Daarna zijn we wat buren afgegaan om kennis te maken en te kijken hoe ze wonen.

De groep kinderen waren ondertussen bij Rolf en wilde wel eens weten wat hij had gefotografeerd.

Rolf maakte van hun een foto en liet deze aan hun zien  ze vonden het prachtig en begonnen allemaal hard te lachen.

Anita vertelde dat dit voor hun bijzonder was want een spiegel hebben ze niet dus nu kunnen ze ineens zichzelf zien.

Daarna zijn we nog even wat gaan drinken in Senegambia en lekker een Belgische wafel met ijs en slagroom gegeten bij het Nederlandse pannenkoeken huis.

Op naar het hotel met onze dozen om ze op onze kamer neer te gaan zetten.

Bij het hotel een karretje gevraagd en meteen hulp gehad om de spullen op onze kamer te zetten.

Voor de man die ons heeft geholpen hebben meteen een tasje gemaakt met wat spulletjes voor zijn 2 dochters van 5 en 8 jaar.

Daarna zijn we meteen doorgegaan naar het kleine winkelstraatje om een klein jongetje wat we al eerder hadden ontmoet wat te geven.

Een tasje met bellenblaas 2 balonnen en een jasje.

2 dagen geleden hadden we ook een jongen leren kennen met 8 neefjes en nichtjes en zijn we even de leeftijden gaan vragen.

Daar gaan we van de week ook even wat spulletjes voor bij elkaar zoeken.

Nu even bijkomen van alle ervaringen van vandaag en straks nog even eten met Anita en Wim en dan is deze bijzondere dag weer voorbij.

1. Bernadette:
    7 november 2016
    wat een ervaring zeg al die blije kinderen. Weet je weer waar je het voor doet. Geweldig.
    De foto's zeggen al genoeg, ontzettend mooi.
    Groetjes en geniet ze morgen xx
  2. Sandra:
    Dankje Bernadette.

Het zijn echt intens maar zo mooi om te doen.
    Leuk dat je ons mee volg tXxx
  3. Astrid Schellekens:
    8 november 2016
    Leuk om jullie reisverslagen te lezen en blijf vooral door gaan met genieten!
  4. Sandra:
    9 november 2016
    Dankje Astrid.
    We genieten echt van ieder moment hier.