Dag 2 Gambia

5 november 2016 - Bakau, Gambia

Vanmorgen begon het regenachtig en bewolkt.
Het was heerlijk om even door de warme regen te lopen , een mooi begin en niet meteen te heet .
Die warmte kwam al snel en verder de hele dag tropische temperaturen.
Vandaag zijn we om 11.00 opgehaald door Wim en Anita.
We zijn eerst door Serekunda gereden en hebben veel indrukwekkende dingen gezien.
Daarna zijn we door gereden naar Senegambia om een telefoon en data kaart te kopen.
Dat was een avontuur op zich , een data kaart waar geen data op bleek te staan.
Rolf weer terug en data er op gekocht hoera bereikbaar , maar nu kan hij gebeld worden maar elf niet bellen.
Ach kleinigheidjes blijf je houden
Daarna zijn we nog even bij Tejo's een nederlands pannenkoeken huis een heerlijke cappuchino gaan drinken.
Samen met Wim en Anita een beetje een planning gemaakt wat we willen zien.
Er moeten nog wat mensen worden gebeld van bijv instellingen wanneer we daar een kijkje kunnen gaan nemen.
Terwijl we op het terras zaten kwamen er wat auto's hard aangereden ook jeeps met soldaten en flinke machine geweren.
Het bleek de president te zijn alle auto ' moesten dan ook verplicht stoppen.
De President moet natuurlijk wel een beetje door kunnen rijden op de weg.
Volgende week komt er weer een container aan en gaan we bij Gambiaforyou kijken.
Begin volgende week kunnen we ook onze dozen ophalen en eens bekijken wat en hoe we het gan verdelen.
Daarna zijn we weer terug gegaan naar Bakau en hebben een kijkje genomen bij het guesthouse van Wim en Anita.
We zijn door de compounds van Bakau naar de crocodille pool gelopen.
Wat was dit indrukwekkend om te doen en het echte leven en armoede van de mensen te zien.
De crocodille pool en het museum waren echt leuk.
Weer heb ik iets spannennds gedaan nl op de foto met een krokodil ,niet met mijn mooiste lach maar toch.
Daarna zijn we naar de zee gelopen om de vissersboten aan te zien komen.
Wat een mooi gezicht al die boten en de mensen die kratten vol vis op hun hoofd al rennend de vis gaan afleveren.
Om 17.00 waren we weer in ht hotel vol mooie indrukken van een geweldige dag.
De foto's rechtstreeks van mijn camera halen en op de tablet zetten gaat door de trage wifi dit keer niet lukken.
Dus inventief zijn en met mijn telefoon foto's van mijn scherm op de camera maken.
Vanavond om 20.00 gezellig met Wim en Anita eten en kijken wat de volgende dag ons gaat brengen.
Nu ga ik zo eerst nog ff kijken of ik de Foto's kan plaatsen.

1. Gerda geerings:
    5 november 2016
    weer een prachtig verhaal ben benieuwd naar de foto's