29 mei Dag 8

29 mei 2018 - Trincomalee, Sri Lanka

Vandaag zoals altijd weer om 08.15 op weg naar het volgende avontuur.
Dit keer waren we wel blij dat we weer verder gaan want het was niet echt een fijn hotel .
We gaan opweg naar Tricomalee dit ligt op een Schiereiland aan de ongerepte Oostkust van Sri Lanka.
Dit is lange tijd ontoegankelijk gewees vanwege de Tamils die hier de kust bezet hielden.

De eerste tussenstop hebben we on 10.00 uur wederom in het dorpje Kanakaragankuk wat we op de heenweg naa Jaffna ook hebben gedaan.
Onderweg komen we kinderen tegen die ons koekjes en drinken willen geven.
We zetten de bus aan de kant en laten ze binnen.
We horen dat het vollemaandag is dit is een feestdag en veel bedrijven waaronder ook hotelszijn gesloten.
Je kan niet overal eten en alcohol ka je op deze dag ook niet krijgen.
Een stukje verder op staat de bus weer stilnen komen er 3 pubermeiden binne.
Ook weer me koekjes en drinken.
Ze willen wel met een paar van ons op de foto.
Bij het verlaten va de bus zieik hoe ze de selfies bekijke en elkaar een highfive geven.
Haha helemaal geweldig hoor.
Weer doorgereden en nu moeten we stoppen omdat ze ons ijsjes willen geven .
Onderweg komen we nog een ander vreemd tafereel tegen.
Er rijd een wagen met vooraan hangend een man aan vleeshaken.
Dit is een offer maar gelukkig blijft hij wel leven.
Alhoewel we het luguber , vreemd , raar en weet ik niet wat allemaal vinden stappen we toch uit om foto' s te maken en te filmen.
We rijden doornaar 7 warmwaterbronnen waar jejezelf kan over gieten met water uit alle 7 de bronnen voor een gezond leven.
Rolf moest van een vrouw water over haar zoontje gooien.
Geen idee wat ze dacht maar ze denkt dat het helpt.
Hierna zouden we gaan lunchen maa he restaurant is gesloten ivm vollemaandag .
De andere restaurantszijn lokaal en daa kunne wij niet eten dat is te spicy voor ons.
Dus hebbe we bedacht een supermarkt in te gaan om eten te scoren.
De een had chips de ander fruit en wij crackers met kaasjes.
Het had wel wat die lunch in de bus.
Daarna doorgereden naar een oud Nederlans fort Frederik en verder gelopen naar de Koneswaram een hindoeistische tempel .Het wasme weer het dagje wel met mooie bijzondere ervaringen om nooit tevergeten.
Op naar hotel nr 4.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Corry:
    30 mei 2018
    Wat een leuk verhaal weer, genieten