28 Mei Dag 7

28 mei 2018 - Jaffna, Sri Lanka

Vandaag was eigenlijk een vrije dag maar we hebben een optioneel programma waar je mee kan gaan.
Wij hebben gekozen om mee tegaan want in de buurt van het hotel is niet veel te doen.
We vertrekken om 08.15 met de bus richting hetveiland Nainativa. De rit naar de haven duurt ong 2uur.
We zijn vandaag met een groep van 9 personen ipv 20 .
Onderweg komen we nog een bijzondere ceremonie tegen diemaar 1 x per jaar plaats vind.
We zijn even gestopt en uit de bus gegaan om wat foto's te maken en tussen de mensen te staan.
Onderweg zie je steeds weer heel goed de gevolgen van de oorlog van de Tamils .
Veel verlaten kapot geschoten huizen.
Aangekomen bij de haven moeten we over een heel erg lange pier lopen om bij de boten te komen.
Onze boot was een soort asielboot maar dan wel met reddngsvesten.
In de verte zagen we de mooie nagadipa purana vihhana tempel dit is een kleurrijke hindoe tempel met afbeeldingen van goden en mytische figuren.
Daar aangekomen zijn we het eiland rond gaan lopen en hebbe onze lunch samen gegeten.
Daarna weer terug naar de eerste tempel gelopen en nog wat mooie foto's gemaakt.
De terug tocht kan weer beginnen.
Deze keer is de zee ruwer en krijgen we worden we toch wel aardig nat.
Vooral de Belgische man van onze groep kreeg steeds de volle laag en hij besloot aan de overkant te gaan zitten.
Maar helaas toen kreeg hij daar de volle laag .
Weer een stuk opgeschoven maar helaas was het daar miet veel beter.
Het werd steeds hilarischer in de boot.
Het aanmeren wou niet echt lukken door de sterke stroming gingen we steeds weer terug de zee op.
Na poging nr 5 was het dan eindelijk gelukt.
Nu met de bus weer 2 uur terug rijden naar het hotel.
De ceremonie van vanmorgen was nog steeds bezig maar deze keer zijn we door gereden.
Voor we naar het hotel terug gaan zijn we eerst even bij de supermarkt gegaan.
Als laatste van deze dag werden we mee genomen naar een ijssalon.
Wij dachten om gewoon een ijsje te eten maar daar kwam een heel blad met sorbets aan waar we allemaal heerlijk van hebben genoten.
Bij terugkomst bij het hotel eerst even een half uur gesportvem daarna lekker 2 uurtjes in het zwembad.
Om 20.00 uur gegeten en daarna niets meer.
Het was weer een verassende mooie dag met bijzondere gebeurtenissen onderweg.
Morgen vertrekke we hier weer en gaan we het Noorden alweer verlaten .
Morgen weer ong 200 km rijden naar het Oosten naar een strandhotel .
Hotel Pigeon island resort in Trincomalee.
Dit is een strandhotel met eindelijk een mooie blauwe zee.