18 Mei

18 mei 2017 - Bakau, Gambia

Vanmorgen ging om 09.00 de telefoon het was Dembo om te vertellen dat het schip met de container was aangemeerd.
Wij snel onze spullen bij elkaar gezocht om richting Westfield te gaan.
Daar nog wachten op Dembo want die was er natuurlijk nog niet.
Wim en Anita kwamen ondertussen een zak rijst halen voor een blinde vrouw om daar af tegeven.
Wij gingen op zoek naar een taxi richting Banjul .
Alle busjes zaten vol dus even wachten na 10 min hadden we er eindelijk 1 gevonden.
We waren er bijna en Dembo zijn telefoon ging het was Anita om te vertellen dat de boot toch niet was aangemeerd en nog steeds op zee lag.
Dus hup taxi uit en op zoek naar een andere taxi weer de andere kant op.
Pffff we waren er bijna en nu hopen da het morgen toch echt gaat lukken.
Met een taxi weer richting appartement om te gaan eten want dat hadden we vanmorgen niet kunnen doen.
Ons plan maar bijgesteld en besloten even langs Oumy te gaan.
We hadden nog wat spulletjes voor Shera en Sherrif.
Daar aangekomen zaten de kinderen nog op school de engelse communicatie verloopt niet altijd soepel.
Als eerste kwam Shera er al zwaaiend aan.
voor haar hadden we nog 2 sjaaltjes , armband, sleutelhanger en een spel kaarten.
De armband en de sleutelhanger waren echt favoriet.
Ondertussen was Oumy voor ons verse pinda's aan het branden.
De vriendin van Oumy was er ook weer en is ook een erg leuke vrouw.
De dochter van de vriendin was er ook een ging even met Shera weg even later kwamen ze terug met een paar slipper voor mij als dank.
Ondertussen zaten we er al een tijdje en Sherrif was er nog steeds niet we vroegen hoe laat hij vrij wasnen het antwoord was rond 13.00.
Maar het was al 14.30 haha.
Shera is Sherrif maar gaan halen zodat we ook zijn spulletjes konden geven.
We hadden van Bianca een voetbal tenue met voetbalschoene gekregen en wilde deze aan hem geven.
In de verte kwam hij al rennend aan .
Rolf liet zien wat we bij hadden en hij begon te stralen.
Alles bij hem aangedaan en vol trots ging hij op de foto.
Hij was helemaal blij en kon nu ook mee gaan voetballen.
Afscheid genomen van Oumy en de kinderen en we zien ze in November wel weer.