17 Mei

17 mei 2017 - Senegambia, Gambia

Vanmorgen op pad geweest met de laatste kleding , balonnen en snoep.
We zijn gewoon de wijk in gaan lopen op zoek naar vooral baby's en kleine kinderen.
Eerst even op verkenning en daarna de spullen thuis opgehaald.
Je begint met 1 moeder en een baby en binnen 5 seconden staat het echt vol.
We hadden afgesproken dat Rolf alles zou uitdelen en ik de foto's ging maken.
In het begin kon ik Rolf nog wel zien maar al snel moest ik zoeken waar hij stond.
Als laatste de tandenborstels , snoep en balonnen.
Rolf stuurde ieder kind wat iets had gehad weg, maar ze proberen stiekem weer achter aan te sluiten .
Als laatste deden de vrouwen nog een dansje van dankbaarheid en riepen : Thanks Roef ( Rolf kunnen ze hier niet zeggen ) en Sandra
Dus blijven opletten hahaha.
Weer terug om voor de volgende familie nog wat te halen.
Deze keer meisjes t-shirts, balonnen, tandenborstels , snoep en wat petjes.
De moeder was naar de markt dus de oudste zoon zorgde dat de andere kinderen goed luisterde en hij verdeelde alles netjes.
Voor de moeder heb ik wat monstertjes van zeep etc achter gelaten.
Daarna maar het laatste gezin met een tas babykleding , balonnen , snoep en ook wat monsterjes met zeep etc voor de vrouwen.
Ondertussen nog met Dembo gebeld of er al info was en of het schip vandaag kon aanmeren.
Hij had ook nog niets gehoord dus maar weer afwachten.
Verder lekker op het compound gebleven en rustig aan gedaan.
Oeps we vielen allebei in slaap tja je moet toch eens bijslapen.
Daarna bij het winkeltje wat eieren en brood gehaald en lekker met zijn 2en een gebakken ei gegeten.
Daarna belde Anita of we nog plannen hadden voor vanmiddag omdat de boot vandaag toch niet kon aanmeren.
Dus afgesproken dat we samen met Anita en Wim wat zouden gaan drinken in Serekund bij de Lanabar.
Daar kan je heerlijk zitten en genieten van de drukte om je heen er is altijd wat te doen en te zien.
Aangekomen bij de Lanabar stond er geen personeel dus maar wachten.
Er stond wel een man met iedereen ruzie te maken hij was onder invloed van iets of wat.
Wat bleek dat was de ober hahaha.
Na 10 minuten dus eindelijk wat besteld en de man hielp ons zo goed hij kon.
Daarna ging hij gewoon verder met waar hij al mee bezig was.
2andere mannen probeerde hem in een taxi te zetten maar dat plan mislukte.
Toen het volgende we wilde afrekenen.
Tja de man ging ondertussen gewoon verder dus het geschikte moment afwachten.
Rolf liet geld aan de 2 andere mannen zien en die gebaarde dat we moesten wachten.
De man was weer uitgeraasd dus afrekenen.
Dat ging niet vlekkeloos en hij rekende teveel .
Hup rekenmachinen erbij en het klopte nu wel.
Haha ik heb er stiekem toch wel van genoten .
Besloten om dan ergens anders nog maar wat te drinken .
Wim wist nog wel iets dus we zijn naar Kunta Kinthe in Kolili even wat gedronken met uitzicht op zee.
Wim en Anita hebben ons ergens afgezet waarna wij verder gaan met de 8 dalasi taxi naar Senegambia en hun richting Bakau.
Onderweg nog wat boodschappen gedaan en richting compound.
Vanavond weer gezellig eten met Wim en Anita.

1. Bernadette:
    17 mei 2017
    wat een heerlijk verhaal weer xx
  2. Sandra:
    17 mei 2017
    Haha tja er is hier altijd wel wat te beleven Xxx
    Ps
    voor ik het vegeet geniet volgende week lekker met de kids van jullie vakantie
  3. Bernadette:
    17 mei 2017
    Thanx gaan we zeker doen. Mail je nog over de afgelopen 2 weken. Maar voor nu heerlijk nog genieten daar