10 Mei

10 mei 2017 - Serrekunda, Gambia

Vannacht heerlijk geslapen want geen last van blaffende honden.
Eerst even de reisverhalen van de afgelopen 2 dagen opgeshreven omdat ik daar nog geen tijd voor had.
Ff snel ontbeten want om 09.30 moesten we alweer bij de shop in Westfield zijn.
Via http://www.gambiaforyou.com was een aantal maanden geleden een mooie actie..
De mensen die op Zaterdag in Gilze hun goederen komen versturen naar Gambia mochten hun persoon waar ze altijd de dozen naar toe sturen op geven voor een gratis zak rijst.
Daar aangekomen zijn Leonie en Anita de 117 mensen gaan bellen dat ze vanaf nu tot 13.00 de geschonken zak rijst konden komen halen.
Al snel kwamen de eerste mensen hun rijst ophalen.
Ik fungeerde als de fotograaf en fotografeer iedereen met hun gekregen zak rijst.
Lachen is nl niet hun sterkste punt maar daar wisten Anita en Leonie wel wat op en die zorgde dat ze wel moesten lachen.
Oumi de vrouw die wij hier helpen kwam ook haar geschonken zak rijst ophalen en was er heel blij mee.
Net voor 13.00 werd het drukker want tja tot 13.00 betekend dat je net voor die tijd komt it' s the gambian way.
Al met al was het weer fantastisch om te doen.
Morgen gaan we van 09.30 tm 13.00 de laatste zakken uitdelen.
Leonie en Haruna hebben ons daarna bij ons appartement afgezet.
Onderweg kwam het tersprake dat ik nog geld van collega's had meegekregen voor rijst en 3 kinderen naar school te sturen.
Van het 1 kwam het ander en Leonie en Haruna kenden nog wel iemand die heel erg van bakken houd en zelfs heuse bruidstaarten kan bakken maar zelf geen oven ofzo heeft.
Het zou om een investering van 100 euro gaan jammer ik heb wel geld mee gekregen maar daar al wat anders voor afgesproken.
Het verhaal greep me wel aan en ik keek Rolf aan en hebben dus besloten dat wij dit zelf gaan doen.
Morgen gaan we verder kijken hoe we dit samen met Leonie en Haruna kunnen gaan regelen.
It's nice to be nice !!!
Daarna even wat gegeten en gebrainstormd hoe we het met het kopen van de rijst gaan doen en wie het nodig heeft.
We kwamen op het idee om de jongen van de kleine shop op de hoek om hulp te vragen.
Hij weet immers precies wie het nodig heeft.
We hebben nu met hem een deal gesloten dat hij met ons rijst en uien gaat kopen en met ons mee gaat zodat het bij de juiste mensen terecht komt.
Hij heeft weer een vriend met een auto gebeld die wel voor ons wil rijden.
Zo kom je hier steeds verder en is onze dag weer geslaagd.
Straks nog even langs second home de opvang voor kinderen met een beperking waar Rolf een tillift voor heeft geregeld .
Even kijken wanneer ze de tillift kunne komen halen en Rolf ze wat instructies kan meegeven.
Het is hier nu pas 15.12 en het was nu al een hele mooie dag waarin we weer heel veel hebben kunnen doen.

1. Bernadette:
    10 mei 2017
    T blijft heel byzonder wat jullie doen. TE GEK als je al die blije mensen ziet. Begrijp dat jullie dag niet meer stuk kan. GEWELDIG. Geniet er maar lekker van xx
  2. Sandra:
    10 mei 2017
    Thanks Bernadette.
    Het is ook gewoon genieten hier en zo blij om de mensen te kunnen helpen.