6 Juni Dag 16

6 juni 2018 - Yala National Park, Sri Lanka

Vandaag 1 van de weinige keren dat we niet om 08.15 hoeven te vertrekken.
Vandaag dus heerlijk relaxt de dag beginnen.
We vertrekken om 11.00 naar het Elephant transit home.
Dit is een opvang waar jongen verlaten olifanten worden gevoed voor ze terug de wildernis in gaan.
Daarna gaat een gedeelte van de groep naar het Udawalawe safaripark waar voornamelijk olifanten zijn .
Wij vertrekken met 7 personen richting het verder gelegen Yala safaripark ong nog 2 uur rijden.
Dit omdat je daar ook kans hebt om luipaarden te zien .
Een lunchpakket mee met een sandwich en frietjes die we in het busje er naar toe heerlijk op eten.
Net een echte mc drive.
Na anderhalf uur zijj we overgstapt in een growte safari jeep en is het ong nog een half uur rijden naar het park.
We hadden echt een goede ranger die van alles zag en goed contact had met de anderen.
Dus telefoon dat er een beer was gespot en hoppa in zijn achter uitje met 25 km p uur richting beren.
Helaas waren deze al weer verdwenen maar spannend was het wel.
We hebbe een paar keer olifanten gezien mijn god wat is dat machtig om die beesten aan te zien komen.
Of de ranger tehoren zeggen daar zit er 1 in de bosjes maar jij kan hem niet spotten tot dat je na lang zoeken een staart ziet bewegen.
Het was een machtige dag en we hebben veel gezien.
Zelfs tot 3 keer een luipaard het was onze lucky day vandaag.
Wat was dat machtig en Rolf konngoed inzoomen met zijn video camera dus we zijn benieuwd naar het resultaat als we straks thuis zijn.
De vangst van de dag een paar keer olifanten alleen en in een kudde met kleintjes.
Herten , waterbuffels , mooie vogels , zwijnen, krokodillen en als klap op de vuurpijl 3 x een luipaard.
Het was een machtige dag en de moeite waard nu weer 2 uur terug naar het hotel .

1. Bernadette:
    8 juni 2018