1 Juni Dag 11

1 juni 2018 - Polonnaruwa, Sri Lanka

Vandaag vertrekken we weer om 08.15 vanuit Sigiriya naar de ruinestad Polannaruwa.
Hier zijn stupa's , kolossale pilaren en beelden.
Ook was er een zitende Boedha in lotus houding 1in staande houding en in liggende houding.
We hebben dit deels op de fiets en te voet gedaan.
Fietsen vind ik niet erg maar dit was een avontuur fietsen met een platte voorband en zonder remmen is toch niet zo makkelijk.
Rolf heeft voor het eerst in 25 jaar ook weer op een fiets gezeten en heb het bewijs maar even gefilmd.
Het krioelde er van de verkopers die je bleven achter volgen.
Gelukkig kan ik heel goed chagrijnig kijken dus was ik ze steeds zo kwijt.
Daarna zijn we gaan lunchen en weer op weg maar het hotel.
We hadden wel wat drinken enz nodig em gevraagd of we onderweg even konden stoppen.
We stopte bij een klein lokaal winkeltje waar 2 mensen binnen kunnen wij waren ong met 10 mensen.
Deze vrouw hoeft naar ons bezoek de hele week niets meer te verkopen en zwaaide ons vrolijk uit.
Onderweg kwamen we nog een kudde olifanten tegen dat was wel erg machtig.
We zijn ff uitgestapt en hebben wat fot'os gemaakt.
Om ong 16.00 waren we weer bij het hotel en ff gaam zwemmen.